onsdag 21. mars 2012

En tur hos fysioterapauten

Jeg må virkelig le litt... Jeg går til fysioterapaut to ganger i uka, og han er ikke av den som setter på sugekopper, eller laser og gjør andre ting. Her går det mye i øvelser, og trykke på punkter.

Så, der ligger jeg da på ryggen og har gjort alle øvelsene mine. Han kommer inn og begynner å trykke på punkter i nakkeområdet. Så får jeg beskjed om å "trykke hodet mot underlaget og dra haken bakover" altså ikke nedover, men bakover mot underlaget.

Jaja, jeg gjør jo det jeg får beskjed om, så sier han videre, "da kan du bevege kjeven frem og tilbake en stund" så går han ut.

Mens jeg ligger å gjør dette tenker jeg for meg selv med ett smil... - Det måtte jo vært utrolig god underholdning å ha skjult kamera på ett sånt sted. Ikke for å se folk avkledde, nei for all del, men for å se alt det rare de gjør bare fordi fysioterapauten sier det.

Jeg har smerter i korsryggen og litt oppover, og der ligger jeg altså å trekker hode og hake nedover og beveger kjeven frem og tilbake, haha...

I tillegg pleier han å klemme meg i øre. Ikke alle er den typiske fysioterapauten. Det med øret har jeg ikke noe tro på, men når han trykker på punktene i ryggen, ja, det merker jeg i allefall :)

Ha en fin dag, og husk å strekke kjevemusklene :)

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha... den var god Marianne! Fikk strekt ut kjevemusklene nå ja :)
    Har vært hos fysioterapeut noen ganger jeg også så jeg kjenner meg igjen i beskrivelsene dine, he he.. En gang da jeg lå der alene å gjorde mine øvelse kom det plutselig noen høye snorke lyder fra nabo rommet! En som ble litt for sliten stakkars... he he :) Måtte bare le, fysioterapeuten sa oppgitt "han sovner alltid!"

    SvarSlett
  2. Ja, fikk strekt de ut når jeg smilte av det du hadde opplevd!! Koselige betraktninger! Klem fra Anne-Eddie :D

    SvarSlett
  3. Fikk trimmet kjevemusklene litt, jeg også, da jeg leste innlegget ditt. Du får sjekke om området er videoovervåket neste gang du beveger deg inn der. Ha en god kveld.:)

    SvarSlett