fredag 26. august 2011

Sykt barn - Tid til mye

I går når jeg kom hjem fra jobb hadde lillegutt 39,8 i feber. Han begynte i barnehage forrige mandag, og klarte seg tre dager før feberen brøt ut. Da hadde han 40 i feber, og fikk febernedsettende.
Denne uken klarte han fire dager i barnehagen før feberen kom tilbake, og snørra renner... Stakkars liten. Denne gangen var det jeg som måtte ringe jobben og si fra om sykt barn.

Når det er feber er jo ungene slappe, de sover en del og er enda enklere å ha med å gjøre enn ellers. Jeg kan uansett aldri klage, for Odin er ubeskrivelig snill - alltid! Uansett, det jeg prøver å komme frem til her er at jeg får litt tid til å forbedrede standen jeg skal ha i helgen.

Jeg har lyst å finne på noe nytt, og presentere smykkene på en ny og bedre måte. Se hva jeg holder på med her :)


I går hastet jeg ut og kjøpte noen brett. Disse har jeg nå spraymalt. i sort. Under ser dere hvordan de skal bli med litt sølv spray.


I disse skal jeg legge skumgummi, og kle den med sort velourstoff sånn at smykkene kommer ekstra godt frem.


Nå er de helt ferdige, og sånn ble de til slutt. Nå gjenstår det bare å fylle dem med smykker :)


 
Jeg håper det blir ett blikkfang, og at mange kommer bort og titter.

Standen skal jeg ha på høstmessa på Torderud i Moss, lørdag og søndag. Dette er vel 5 året jeg er med, og gleder meg til å treffe nye og gamle kunder denne helgen.

10 kommentarer:

  1. Uff da, stakars lille, men han kommer seg nok fort på beina igjen.

    Kult det du har laget! Blir nok veldig bra skal du se ;)

    SvarSlett
  2. Så fint brettet ble,ønsker deg lykke til på messa.Og god bedring til lillegutt.

    SvarSlett
  3. Dette ble jo virkelig flott! Smykkene blir nok å ta seg ekstra godt ut denne helgen på messen nå.:)

    Lykke til med helgens messer, og god bedring til den lille!

    SvarSlett
  4. Tusen takk alle sammen. Fikk nettopp vite at det er spådd masse regn, samt torden og lyn. Halvparten av de som har stand der skal stå ute... Jeg er heldigvis inne, men fryktelig trist for alle de som er ute. Håper bare det kommer folk likevel!

    Lillegutt koses frisk igjen, så det går nok bra. Litt sliten er han jo, og han vil litt mer enn han orker :)

    SvarSlett
  5. Kjempestilige brett, kan tenke meg det blir lekkert å vise fram smykkene dine i dem ja.
    Lykke til Marianne og håper det blir godt salg!
    Klem

    SvarSlett
  6. Jeg må bare svare deg her inne jeg, ang edderkopper. Jeg hadde aldri klart å hatt edderkopper i glass i leiligheten, så da har du kommet et langt stykke på vei med edderkoppskrekken din!! Det skal du være stolt av!

    Jeg har aldri vært redd for å se bilder av edderkopper tidligere, heller ikke dersom de har vært i glassbur. Men etter at jeg flyttet til østlandet har jeg blitt helt ekstrem. Igår satt jeg og søkte på araknofobi på google, og når jeg klikket meg inn på en av sidene kom det opp et stort bilde av en edderkopp. Jeg kastet pc'en momentant fra meg og et halvt sekund senere sto jeg på andre siden av rommet og skalv!! Og det var bare et bilde!! Tenk om den hadde vært ekte! Dagen før det brukte jeg 2 og en halv time på å lete etter edderkopper i leiligheten(gudene vet hva jeg hadde gjort om jeg fant noen, da hadde jeg nok måttet tatt inn på hotell). Det verste er når jeg skal sove. Etter hendelsen når en av disse befant seg i sengen gikk jeg til innkjøp av myggnetting som dekker hele sengen (slik man putter inn under lakenet). Men jeg er likevel ikke trygg, snur og vender på dynen for å være sikker på at det ikke er noen der, og bruker laaaang tid på å sovne.

    I dag kom kjæresten min på besøk og skal være her i helgen. Da skal vi endevende hele leiligheten og fjerne alle som måtte befinne seg her, slik at jeg kan slappe litt mer av når han drar tilbake til Trondheim igjen. Heldigvis har han vært her de to gangene jeg har funnet edderkopper i leiligheten, så da har han fjernet dem.

    Jeg synes det er ille nok å se på bildene av fredagsfavorittene mine, og fikk gåsehud bare av dem! Men et sted må man jo begynne, for jeg skjønner jo at jeg ikke kan fortsette på den måten jeg holder på med nå.:)

    SvarSlett
  7. Jeg har svart hos deg igjen Vibeke :)

    Til dere andre, hvis dere vil lese mer om det Vibeke skriver om over her så ta en titt på bloggen hennes og kommentarene til dette:

    http://zikkzakkdesign.blogspot.com/2011/08/fredagsfavoritter-pa-epla-uke-34.html?showComment=1314382039991#c80990552022857363

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  9. Huff, stakkars liten! :( Håper det går bedre med han i dag! For en god idé når det gjelder presentasjonen! Ser kjempefint ut! :) Lykke til på høstmessen! God helg til deg og dine - og god bedring til Odin! Klem! :)

    SvarSlett
  10. Så stilig oppbevaring, ser veldig profft ut! En god ide! Hvor kjøper du de sorte små eskene til smykkene?

    SvarSlett