lørdag 15. februar 2014

Lag din egne kokosbollekake

Flere har spurt om jeg vil dele oppskriften på kokosbollekaken jeg lager, og det er klart jeg kan :)

Her kommer den:

Kokosbollekake: 

Legg 6 plater gelatin i bløt i kaldt vann, klem ut det meste vannet og løs opp de myke gelatinbladene i 1 dl kokende vann.
Pisk 4-5 eggehviter stiv (bruk håndmikser).



Ha i 4 dl sukker og 1 ts vaniljesukker og visp sammen.
Tilsett den oppløste gelatinen og visp kraftig i 15 min.
Dryss kokos på et fat, sett en ringen av en kakefors (ikke bunnen) oppå.
Hell massen i ringen.
Sett kjølig minst 4 timer.
Glasuren:

Del opp 1 plate kokesjokolade og smell den sammen med 1 ss delfiafett og ha det over den kjølige kaken. Dryss kokos over hele kaken og sett den kjølig igjen.


Denne kaken kan du ikke gjøre feil med, så god fornøyelse :)

Jeg har også laget en del nye smykker i det siste, ta gjerne en titt innom her: 





God helg til dere alle :))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar