tirsdag 31. desember 2013

1. januar 2014

Jepp, ikke bare en ny dag, men nytt år også.

I går var en rolig dag, ikke noe stress, ikke noe tull. Det eneste som måtte "jaktes" på var saltstenger. Det var flere enn meg som mente at saltstenger hører nyttårsaften til ;)

Men jeg fikk tak i og kvelden ble reddet. Så, hva jeg gjorde vi denne nyttårsaften? Det var kun oss i kjernefamilien her. Alle fikk den maten de ville ha, og menyen besto av:

* Pinnekjøtt
* Gryterett
* Medisterkaker
* Pølser med potetmos

VI er 4 personer, og det ble fire retter. Det gikk så fint så, og alle ble fornøyde.

Etter maten gikk vi ut å tente på stjerneskudd. Klokken var nok rundt 19.30 og vi gjorde det sånn for at lillegutten Odin på 3 år skulle få glede av det. Hvis du har lest noen andre innlegg de siste dagene vet du at jeg ikke er stor fan av raketter :) Og jeg må skryte av nabolaget her, for det var ytterst få smell før midnatt. Det var noen rundt 21.00 og det var alt, og det er etter hva jeg vet lov på grunn av barna.


Vel inne igjen lagde vi solbertoddy, og deretter var det natta for Odin. Vi andre fortsatte kvelden med å spille litt Magic.

Jeg tapte enhver runde så til de grader, hehe. Og når klokken nærmet seg midnatt var det på tide på gå ut en tur. Min datter liker ikke raketter og var inne for å høre etter Odin men min mann og jeg så på "stærner i luffa" som Kathinka sa når hun var liten.





Det er veldig pent med fyrverkeri, ingen vil om det! Og se på det nederste bildet, det ser ut som en engel på vei opp...

Og i dag, 1. januar skal jeg få gleden av å hilse på min, soon to be, nye katt. Den er enn så lenge så liten at den knapt har fått opp øynene, men vi skal på tur å kikke likevel :) Det gleder jeg meg veldig til! En god start på ett nytt år.

Håper dere alle hadde en fin kveld i går :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar