lørdag 12. mai 2012

Lag din egen postkasse

Jeg fant ett bilde av en postkasse en god stund tilbake. Husker dessverre ikke hvor jeg fant det, men i allefall ble jeg inspirert til å lage det selv. Malen har jeg kommet frem til på egenhånd, og her ser dere hvordan jeg laget denne postkassen.

Du trenger 3 ark i størrelsen 12" + pynteark og pynt.

DEL 1 - Bruk ett helt 12" ark i grunnfarven du ønsker.

Preg 7 cm inn på arket på 3 av sidene slik du ser på bildet. Deretter klipper du bort de 2 cm trekantene på hver side øverst. Der hvor det står X kutter du inn 7 cm. Monter denne delen sammen og gå videre på neste del.

DEL 2 - Bruk ett helt 12" ark i samme grunnfarve som del 1.

.
 Preg på samme måte på første del, 7 cm inn på 3 av sidene. Klipp bort den delen det er piler på helt til hjørnet helt ytterst av arket. Kutt inn 7 cm der det står X.
Monter denne delen sammen.

Når begge halvdelene er ferdig, monter disse to sammen så det blir en boks.

Deretter er det lokket, og her kan størrelsen variere i forhold til den punchen du velger å bruke. Jeg har gjort det slik: Klippet arket i 21,2 cm x 12 cm og brukt en cut around corner punch. Preget ca 1 cm i bakkant og festet denne inne i den ferdige boksen.

Lag deretter en liten flik og bruk samme punch. Fest den under lokket, og lim en liten magnet på boksen og på fliken så man kan lukke postkassen.

Her ser man postkassen ferdig med pynteark, men helt uten pynt.


Pynt så postkassen slik du vil ha den. Den er kjempeflott i julemotiver, og kan brukes til å oppbevare julekort man får i posten.

Lekker å gi bort til noen som trenger oppbevaring til posten hjemme.

Ha en hyggelig helg, og legg gjerne igjen en kommentar :)

6 kommentarer:

  1. Næmmen, i all verden, Marianne - hva du kan!
    Den er jo rett og slett helt skjønn. Tenk at man kan få lyst til å spise opp .. en POSTKASSE!
    Kjempenydelig er den :))

    SvarSlett
  2. Helt herlig med postkasse innendørs - også så fin! Skal si du har mye kreativitet på lager. En god helg til deg! Klem

    SvarSlett
  3. Postkassen kan gjøres veldig fin med pynt og personliggjøring :)
    Jeg har derimot ikke pyntet denne, for jeg ville vise hvordan den ser ut ferdig satt sammen. Denne postkassen er bare halvferdig, hehe...

    SvarSlett
  4. Takk for postkassetipset, kanskje en ide til å samle regninger i! Ha ei fortsatt fin helg - her i nord har vi full vinter - snøplogen dro nettopp forbi. Datter i huset er dratt til Tromsø på russetreff, håper de kommer seg trygt heim, har heldigvis vinterdekk på bilen.

    SvarSlett
  5. Hei Marianne, tusen takk for hyggelig kommentar hos meg!! Ja - jeg har det i grunn fint skjønner du!! ;) Koser meg skikkelig i nye jobben og det er både masse utfordringer og artige ting å gjøre, det passer meg perfekt. Og jeg prøver jo å følge med på dere jeg har blitt kjent med på Epla likevel da ;) Selv om det ikke produseres så mye for tiden.. ;) Håper du har det bra!! ;)

    SvarSlett