lørdag 14. april 2012

Fortsettelsen fra forrige innlegg følger...

Ja, da er brenningen ferdig, men før jeg ville vise resultatet lagde jeg opp ett par smykker for å se hvordan de ville bli med klart glass over, klart med sort i, og en hvor jeg har strødd sort på uten å ha klart.

Dette krevde en ny brenning, og ny nedkjøling, men nå er de altså ferdig.

Først kommer bildet fra første brenning. Til venstre er grunnglasset, sort. Neste bit, der har jeg hatt på en del glimmer, men ikke helt tett. Det til høyre klarte jeg faktisk å få helt tett med glimmer. Det ble ikke så aller verst, men det er ikke sånn jeg er ute etter... Så, hva er det jeg vil da? Jo, jeg vil at det skal se litt melert ut. Det er den beste forklaringen jeg kan gi :)


Under ser du smykkene ferdig brent, men ikke oppheng ennå. Trekantene er enkel å lage når jeg skal teste noe, og dersom de blir fine er det ett smykke som kan selges. Så, til venstre ser man de som ikke var tette med glimmer, ett med bare klart, og ett med sorte striper.

De to trekantene til høyre er den med tett glimmer. Den i midten...


Den er mer lik den jeg er ute etter, men jeg vil så gjerne at det skal skinne mer i dem. Så, jeg er altså ikke fornøyd, men ikke totalt missfornøyd heller. Det kan være jeg er inne på noe, men jeg må bare fortsette å prøve meg frem for å finne det beste resultatet.


Disse er jo ikke med sølv, men mer som grått med litt skinn i :) De passer nok veldig godt til herresmykker, enig?

Det er dette som er moro med hobby, finne nye teknikker og utvikle seg. Jeg har aldri gått kurs i dette, jeg er 100% selvlært og har på egenhånd funnet ut av teknikker slik som nå.

Ønsker alle en fortsatt riktig god helg :)

4 kommentarer:

  1. Ser nesten litt sten-aktig ut, eller, Marianne? Synes det ser lekkert ut, og enig at uttrykket er litt 'maskulint'. Ikke gæli med det, t.o.m. jenter kan like sånt.

    Du er dyktig, Marianne :) Og det er ved eksperimentering, prøving og feiling at man virkelig kan gjøre noe stort! Lykke til!

    SvarSlett
  2. Jeg likte resultatet veldig godt. Synes du er så flink! Det siste med svart og grått passer jo perfekt til herresmykker. Må jo ha litt til dem også :)

    Ha en fin søndag! Klem

    SvarSlett
  3. Synest flere av disse var nydelige!!
    Men vet hvordan det er når en sitter med et bilde i hodet på hvordan det skal være...
    Klem fra Anne-Eddie God søndag!! ;D

    SvarSlett