søndag 12. august 2012

Siste uken...

Dette er siste uken min datter er hjemme før hun flytter og begynner på vgs, internatskole.

Kathinka flytter 495 km unna, helt til Nærbø, i nærheten av Stavanger, hvor hun skal gå helse og sosial. På lørdag hadde vi en avskjedsfest for henne, noe hun var helt uvitende om.

Hun hadde vært på en ukes ferie i Arendal sammen med mormor, og mens de var borte planla jeg, og ordnet opp. På vei hjem fra ferien sa mormor at de måtte innom og hente hennes mann fordi de var bedt bort.

Vel hjemme i oppkjørselen sa kathinka at de måtte bli med inn og hilse på før de dro videre til der de var invitert...

Lite ante hun om at det var hit de også skulle. Når hun kom inn var onkel Yngvar, tante Margrethe, fetter Asbjørn og kusine Liv-Marion + oss selvfølgelig på plass. Jeg disket opp med middag, nystekte rundtstykker og salat til.

Kathinka kom hjem til dekket festbord, og fikk noen avskjedsgaver. Jeg lagde blant annet noen personlige skriveblokker til henne, med bilder av henne, bilder hun har tatt i ferien i år, og noen med tekst på. Skriveblokker med linjer, ruter og blanke ark. Praktisk og morsomt på en gang ;o) Hun fikk litt lommepenger, en ny sekk og litt til...

Jeg/vi ønsker deg en riktig god tur Kathinka (og til meg som skal kjøre frem og tilbake neste helg, hihi), lykke til på skolen, vi kommer til å savne deg.

Glad i deg, og om ikke før så sees vi når du kommer hjem i høstferien!

Jeg rakk også å lage noen nye kumihimokjeder i helgen, og her er ett av dem:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar