fredag 3. august 2012

Så lenge siden sist

Nå er det jammen lenge siden sist. Jeg begynte i en ny stilling på jobben i mai, og etter det har det gått i ett. Jeg har derfor ikke hatt noen tid til overs til å oppdatere denne bloggen. Beklager til dere som følger meg, og til dere som titter innom her.

Etter at ferien nå er over, og helgene omsider har blitt normale igjen, har jeg litt tid tilovers til å bruke på hobby og gøy.

Jeg har laget masse nye smykker og jeg har begynt med kumihimo kjeder som jeg håndfletter og kobler sammen med glassmykkene mine. Det er kjempegøy å kombinere 2 hobbyer på den måten.

Jeg jobber nå med å oppdatere nettbutikken min, og veldig mye av det som har ligget der til nå vil bli slettet. Dersom du har noe i din ønskeliste bør du benytte sjansen nå, for det er stor sjanse for at nettopp den forsvinner.

For at det ikke skal bli rådyrt å bytte ut alle produktene endrer jeg bare de som ligger der, så kanskje du har noe i din ønskeliste som plutselig ikke passer deg i det heletatt... Da vet du at jeg endret det du opprinnelig ønsket deg.

Her kommer noe av det jeg skal legge ut, men det som er helt nytt venter jeg med å vise her også.


Denne mørkegrønne farven har jeg kommet frem til ved å kombinere to farver glass. Det er spennende å prøve litt andre teknikker noen ganger. Og det er ikke alltid resultatet blir like bra... Men dette ble lekkert. Det er veldig mørkt og kan se sort ut i mørke rom. Men kommer det lys på smykket er det rålekkert.


Noe annet nytt er at jeg har begynt med andre typer kjeder. På dette smykket har jeg i stedet for storte detaljer brukt lyseblått, og montert det med lyseblått kjede. Det er en tynn klave, en metallklave dekket av plastikk.


Og for de litt røffere har jeg nå også tykk flettet skinnsnor. Den er ca 3 mm tykk, og den er justerbar innenfor ca 40 - 44 cm. Karabinkrok i låsen bak.

Dette ble 3 smykker av lik form, men jeg ville bare vise dere hva slags valg man har på kjedene nå. Jeg har ikke laget noe særlig med nye typer glassmykker, men det går i farver, farvekombinasjoner, og også dette at jeg nå lager kumihimokjeder.

Jeg kommer også til å legge ut en del øredobber. Jeg har alltid hatt det, men har nesten aldri lagt det ut i butikken. Nå kommer det også ;o)

Titt gjerne innom butikken nå og da fremover så ser du kanskje endringene jeg gjør etterhvert.

Oppdatering kommer utover i helgen!

4 kommentarer:

  1. Du lager så mye fint! Gøy å se!

    Ha en fin og kreativ helg! Klem

    SvarSlett
  2. Hei Marianne! Takk for at du kom innom bloggen min ;)

    Oi, jeg synes det var lurt å bland to hobbyer i ett! :) Det ble meget fint med kumihimo kjedene!

    Jeg elsket dine nye smykker, særlig den med lysblå og hvit. Kva herlig denne var ;)

    Takk for tipsen! Jeg skal "endre" noen av mine produkter i istedenfor å lage nye i nettbutikken. Det ble jo litt dyrt til slutt.

    Ha en kjempe helg :)

    SvarSlett
  3. Så fint det ble med Kumihimo kjeder til glassmykkene dine!
    Virkelig lekkert , Marianne!

    Ønsker deg en riktig god helg :)

    SvarSlett
  4. Et skikkelig løft, dette, Marianne!
    De herlige glassanhengene får kjeder som er dem verdige :)
    Synes lærsnor er fint også, altså, men en helt annen klasse med kumihimokjedene likevel.
    Gleder meg til å se masse flotte kreasjoner fra din kant framover! :))

    SvarSlett