tirsdag 14. juni 2011

Ny brenning på gang

Denne helgen har jeg utnyttet til fulle, og laget masse nye smyker. Jeg har laget mange hjerter, men også annet, og også noe nytt. Ser dere noe nytt i mengden av umonterte smykker? De drukner litt i havet av hjerter, men...


Stjerner er det helt nye jeg har laget. De er selvfølgelig ikke ferdige ennå, men jeg håper de blir bra til slutt :o)


Nå har jeg også benyttet tiden mens lillegutt sover til å lage enda flere smykker, og snart er det full ovn, og klart for ny brenning. Det er alltid like spennende å åpne ovnen for å se om alt er i orden. I går hadde jeg hele 5 hjerter som ble ødelagte, og en boots... Hjertene brant jeg 2 ganger, og det tålte de ikke.


Ørepynten ser gul ut før man brenner dem, men de blir knall røde. En flott rødfarve med nydelig skinn i.  Det lange "blasse" hjertet du ser nærmest ørepynten blir knall blått. Noen ganger vet jeg ikke hvilken farve som blir på det jeg lager, og det er alltid like spennende. Jeg kjøpte glass jeg trodde var grønt, men når jeg brant det var det gult som gull.

Etter jeg har laget smykker er jeg full av bittesmå glasskorn. Disse setter seg over alt, og for å unngå glass i hele huset må jeg skifte klær før jeg tar i for mye annet. Det er ikke sjeldent jeg har en liten glassbit jeg må fjerne fra foten :o)

5 kommentarer:

  1. Så spennende med noe nytt! Stjerne så veldig flotte ut.:) Kan tenke meg det er litt spennende å se hvilke farger som kommer ut av ovnen ja.:)

    Ang. bildene på Amio. Jeg hadde problemer en gang i går når jeg la ut, da var bildet mindre enn 540 pixels, og da måtte jeg huke av på boksen under før jeg lastet opp bildet. Etter at du har valgt bildet må du trykke på "hent billete" for at det skal lastet opp og vises. Hvis ikke det går når du gjør det slik så vet neimen ikke jeg.. Jeg synes det gikk veldig greit å legge ut produkter der.

    Ja, det koster jo ingenting å prøve å selge der!:)

    SvarSlett
  2. Nå så jeg at du har fått det til!! Gøy!:)

    SvarSlett
  3. Ja, endelig :o) Får holde på litt mer utover og legge flere produkter der. Det er nok en butikk jeg ikke komemr til å jobbe så mye med, men gøy å prøve! Lykke til til oss Vibeke :o)

    SvarSlett
  4. Så spennende teknikk du bruker i smykkeproduksjonen din!

    SvarSlett