søndag 1. januar 2012

Marianne gjør ting hun ikke kan

Noen ganger må man prøve noe nytt... Når jeg har hatt  sånne hardkjør med messer som jeg har hatt nå før jul trenger jeg noe nytt å pusle med i en liten periode.

Jeg har alltid hatt lyst å lage meg kongelenke i både kjede og armbånd, så jeg hev meg på ebay og bestilte noen sølvringer. Jeg har aldri gjort dette før, og tenkte overhodet ikke før jeg bestilte, så for dere som kan dette får dere sikkert en god latter.

Jeg kjøpte sølvringer for 1300 kroner. Utvendige mål på ringene var 5 mm og tråden var 1 mm. Jepp, for de som kan dette ler og vet med en gang at dette ikke vil gå. Man må ha riktige ringstørrelser for riktig type smykker. Så, jeg må ordne meg nye ringer! Men, jeg kan jo ikke bare kaste bort 1300 kroner, noe må jeg jo finne på likevel, så her er resultatet.


Jeg har 2 øredobber av begge settene, men jeg har de på forskjellige steder, så på bildene er det kun en av hver. Det øverste settet var artigst å lage av disse to, men jeg tror kanskje det nederst er mest anvennelig.


Jeg har prøvd meg på mer sprell også. Jeg kan virkelig ikke strikke. Jeg strikker alt for løst og ujevnt, så for meg å følge mønster er totalt håpløst! Men, skjerf eller tepper som du ser endenfor er jo ingen sak. Dette er så enkelt at selv jeg kan klare det, og da kan ALLE få det til!!! 




Tro det eller ei, selv dette skjerfet slet jeg med, men når jeg først skjønte hvor løst jeg måtte strikke gikk det fort. Blod på tann? Nei, jeg har ikke lyst å lage mange av dem, men jeg vil nok ha ett til med litt farver :)


Og dette er jo også noe alle kan få til. Ingen kunst i det heletatt, men deilig å pusle med når jeg har behov for å ha noe i hendene.

Ønsker alle ett kreativt og flott år :)


9 kommentarer:

  1. Så flotte sølvsmykker og skjerf!! Du tør jo virkelig å hoppe i det !! Moro å gjøre ting "en ikke kan"! Det er jo slik vi lærer, og om det ikke blir helt etter boka, blir det jo så flott som her!! Klem til deg fra Anne-Eddie :)

    SvarSlett
  2. Nydelige smykker og herlig skjerf.

    SvarSlett
  3. Anne-Eddie: Ja, jeg hopper i det med begge bena, men det er sånn jeg lærte å lage glassmykker også. Kjøpte inn en dårlig kniv, og satte igang. Hehe, du skulle sett de første smykkene jeg lagde, huff! Jeg har utviklet meg masse siden den gangen, og i år tenker jeg å lage noen nye typer også.
    Nå må jeg bare kjøpe riktige ringer så får jeg laget de sølvsmykkene jeg hadde tenkt til før jeg tenker ut nye glassmykker :)

    SvarSlett
  4. Jeg syns du har mestret ting-du-ikke-kan helt flott jeg! Nydelige smykker og strikkesaker!

    -Wenche

    SvarSlett
  5. Jeg synes du er utrolig kreativ! Alt du har laget likte jeg godt. Ja, du er flink!

    Nyttårsklemmer fra sør

    SvarSlett
  6. Hvis det er en trøst, så er du ikke den eneste som bestiller ting som ikke helt passer i hop. Synes du har vært svært så kreativ jeg:-)
    Lekre skjerf du :-)

    SvarSlett
  7. Så bra at du tester grenser....

    SvarSlett
  8. Kva for noen fine smykker og skjerf! :)

    SvarSlett
  9. Du er jo kreativ! :-) Syns smykkene ble skikkelig fine.
    Har lagt meg til som følger hos deg.
    Så hyggelig at du la igjen en hilsen på bloggen min!

    SvarSlett