tirsdag 17. mars 2015

Bak kulissene

Jeg var så heldig å få være med på saueklipping når jeg hentet ull sist. Så her kommer noen bilder fra prosessen bak geitebukkene jeg lager.





 Dette er en gjeng vakre spelsau. Pelsen er lang og fin og passer veldig godt som pynten på geitebukkene.


 
En dreven dame klipper raskt og effektivt. Hun er dyktig og er saueklippeinstruktør. Hun hadde med seg en lærling som også gjorde en flott jobb.
 

Så rakte to ungdom (kommende bønder?) ullen over til meg så jeg kunne plukke ut det jeg ville ha. Og jeg plukket meg brunt, sort, hvitt og grått. Måtte jo ha litt av alt ;)

Noe av det bruker jeg som pynt, noe karder jeg opp og tover med og resten bruker jeg som geitefyll.

Ingenting er bortkastet av ullen.


Og sånn så de ut etter en tur hos frisøren. Det minner meg på at jeg kanskje må ta en tur selv å få fikset vårsveisen :)

 
Og her er det nyeste medlemmet i Mariannes geitefarm ;))) Er han ikke flott kanskje? Denne er laget i ull fra sauene du ser over her.
 
Ønsker dere alle en nydelig og solrik dag. Hvis du er interessert i å kjøpe en geitebukk har jeg tilbud på dem nå til 990,- (1140,- inkludert frakt) ordinær pris er 1500,- + frakt så nå sparer du 500,-
 
Gå direkte inn til bukkene her: smykkedama.no
 
 
Klem fra Marianne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar