søndag 14. august 2011

kosesøndag

I dag har vært en stille og rolig dag. Jeg har fått tid til å slipe 3 stein. Det er stein jeg plukket i Breim når jeg var på countryfestivalen der. Utrolig nok var det på veien hjem jeg kom over slipemaskin, så steinen jeg plukket hadde ingen mål og mening.

Nå har de blitt flotte smykker :o) Tidligere i uken har jeg også slipt litt, og her ser dere alt samlet:


Den første, øverst, er Fauskemarmor. Den fikk jeg i Flå. Den mørkeblå er en Sodalitt og den har jeg kjøpt. Den sorte er også en kjøpt stein, den heter Obisidian snøfnugg.
De tre andre er plukket i Breim som sagt.

Noen dager får jeg det til, andre ganger sprekker, knuser knekker og ødelegges hver bit jeg prøver å slipe. Det er ikke alt som egner seg, og er det sprekker i steinen kan det lett skje "uhell". Men for det meste er det bare kjempemoro :o)

Alle på bildet bortsett fra den sorte er montert med 925 sølv hele veien. De vil komme i butikken min på epla etterhvert, men om noen er interesserte nå så send meg en melding.

Ha en fin søndagskveld videre!

2 kommentarer:

  1. Så flott steinene ble etter sliping! Utrolig hvor mye glans steinene har i seg som man vanligvis ikke ser.

    Det er spennende å følge med på denne nye hobbyen din, og virker som du koser deg masse med steinene og slipemaskinen.:)

    Jeg skal sende deg mail angående messen i morgen etter jobb.:)

    SvarSlett
  2. Jeg synes du er SÅ flink!

    SvarSlett